söndag 13 mars 2011

Presentakuten



Jag har haft väldigt mycket att göra, många spännande saker som händer och mycket tankar som snurrar runt i huvudet. Och helt plötsligt har mina små änglar bestämt sig för att krångla vid nattning så då försvann mina kvällar. Jag är iallafall inte så sugen på att sy när man vaknat upp vid 23 tiden i lillemans säng :) Nåväl, vi ska på dop på lördag och lite dopgåvor har inhandlats till lillkusinen. Men något hemsytt måste ju hon få så denna klänning får det bli :)

Sydd i interlock från mjukatyger, huvan är fodrad med enfärgad interlock från samma ställe samt kantningen. Vita muddar i ärmarna. Mönstret är en modifierad meedom och stl lutar nog åt 86 snarare än 80 som jag tänkt från början. Hoppas nu bara att föräldrarna blir nöjda med :)

3 kommentarer:

OYB sa...

Jättesöt klänning! Mysig modell! Det tyget är himla härligt!
Får jag fråga var du köpt den ljusturkosa muddväven som du hade till snigeltröjan två inlägg ner? Den var så läcker i färg.

Miiaoo sa...

Så fin! Det där tyget var det allra första jag köpte från mjuka tyger för typ ett år sen när man kunde förboka det. Gillar det lite extra! Å luvan till är ju jättefin!!

Heartbeatdesign sa...

Woow vilken fin! Det där tyget är så fint!

Skicka en kommentar