måndag 31 maj 2010

solhatt försök 2 samt bebisplagg




Mitt andra försök med en solhattsmodell som kan passa lilla herrn. Mönster är från Günther och tyget är från mammas lapptäcksgömmor :) Jag har konstaterat att alexander verkligen inte gillar att ha något på huvudet, därav de suddiga bilderna, man fick vara snabb med kameran :) Nåja, jakten får nog gå vidare på den "perfekta" solhatten :)




En bodysuit till en liten bebis som kommer i höst :) Inte våran dock :) Jag hade inget färdigt mönster, så det vart lite hopkok av diverse saker men med vissa justeringar så tror jag nog det blir bra. Synd bara att jag inte har någon "testdocka" i rätt stl... Tyg är från stoffochstil och nu är det slut hemma hos oss. Just det, den är ju inte färdig än men igår kväll när jag höll på med den så upptäckte jag att jag måste beställa nya tryckknappar, så när det är gjort så ska den ha mudd i bensluten samt knappar i grenen.

2 kommentarer:

JuMel sa...

Tack för kommentaren på min blogg, kul att du hittat dit! Vad mycket fint du sytt! Tyvärr vet jag inte om flodis tyget finns kvar på IKEA, det var ett bra tag sedan jag köpte det, tror faktiskt att det var i höstas...

od Andulky sa...

Superfin harr på en rikrig sötnos!!
Jättefin bebisdräkt!

Skicka en kommentar