måndag 13 december 2010

Pepparkaksgubben och tomtenissen


Det är ju Lucia idag så imorse knallade pepparkakshjärtat och tomtebrorsan iväg till förskolan för lite lussefirande. Det var jättemysigt med luciatåget och tillhörande grötfrukost. Mysdräkt i stl 86, efter ett ottobre mönster i grunden, sydd i hjärtvelouren från miniskunk. Alldeles underbart tyg tycker jag :) Tomtedräkt är röda velourbrallor (SOS) och tröjan är i röd intelock från JNY. Vita och röda muddar. Mönster är eget till tröja och meedom till byxorna. Aldrig har jag känt mig så trött som igår när jag sydde klart den, det tar på krafterna med födelsedagsfirande,
Och tack för alla gratulationer :D
Trevlig Lucia :)

3 kommentarer:

Sandra sa...

Gud vilken stolt Kusin jag är, så himla söta! :)

OYB sa...

Vad söta de är i sina fina luciakläder!

Vecka - Vecka sa...

Tack för gratulationerna! Så fina juliga kläder! Hjärtvelouren ska absolut införskaffas för att sy något fint till bebisen av!

Skicka en kommentar