onsdag 30 juni 2010

Midsommar outfit och en ny klänning!





En till hängselklänning som ska till en liten tjej i sumpan (tror jag det var :) iallafall). Tyg från mjukatyger.se och det är väldigt lätt att arbeta med,faktiskt. Annars brukar ju jersey krulla sig så in i bäng men detta tyg vet att uppföra sig :)
Mönster från Günthers och det är fint men enkelt. Stl är 86 och det är tryckknappar i hängslerna. Jag hoppas nu att mottagaren blir nöjd och glad iallafall :)





Så här söt vart lilleplutt i sina "kort"byxor. Det är tunn frotté så jag tyckte han lika gärna kunde ha de på sig som solskydd om de små knubbiga benen. Vi hade strålande sol hela midsommarhelgen och det var så skönt så :)

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Så underbara!! Och vilken sötnos ;-)!!

Anonym sa...

Åh vilka fina klänningar du gör. Jag har aldrig själv provat Gynthers mönster men jag blir verkligen sugen på att göra det nu. Stora tjejen vill ju inte ha annat än klänning på sig och då är det kul att variera sig lite : )
/Anna

Skicka en kommentar