torsdag 27 januari 2011

Varmt om huvudet


Eftersom vintern vägrar ge upp och min älskade mössa ( inköpt 2005, oj vad tiden går) har sett bättre dagar så sökte jag på nätet efter ett mössmönster. Jag gillar KASK mössorna så det var givit när jag hittade mönstret. Ett gratismönster från ICAkuriren tror jag det var.
Nu äntligen är den färdig, och jag är jättenöjd med tanke på att det är andra virkalstret jag gör :) Acrylgarn stickade med nr 3. Fasta maskor hela vägen, någon gång ska jag våga mig på stolpar och annat...Så nu har jag en mössa ett par år framåt igen ;)

3 kommentarer:

Cilla och Henka sa...

Åhh så duktig du är! Jag vill också kunna.

Mirrezz sa...

åhh vad duktig du är!imponerad!

Cilla och Henka sa...

Glömde svara på din kommentar hos mig ang klänningen...
Denna är det:
http://www.stoffochstil.se/Katalog/Monstre.aspx?group_id=7612
Men jag gjorde om halsen, kortade av den i längden, sydde in den i hela kroppen och kortade av ärmarna. Jättelätt var den att sy!

Skicka en kommentar