måndag 21 februari 2011

Ture Tiger


Eftersom storebror tyckte det var väldigt orättvist att lillebror fick ett gosedjur så bläddrade han igenom boken och valet föll på Ture. Så leopardmönstrad fleece inhandlades på den lokala tygaffären och sen sattes projektet igång. Eftersom jag tycker ögonen är rätt viktiga för slutprodukten så surfade jag runt på "säkerhetsögon" och hamnade hos en trevlig tjej som sålde i olika färger. "Jannas amigurumisar" hette sidan (tror jag). Nåväl, mönstret är från boken "Sy vilda djur i fleece". Och storebror, han har fått en ny nattkompis :)

4 kommentarer:

Miiaoo sa...

Å Ture Tiger!! Så fin han är!! En riktig 10-poängare!!

Mirrezz sa...

så fin!

Fangoria sa...

Åh så fin, och lillebrors var också ljuvlig!! Jag har nån fin bok med mjuka djur hemma men har hittills inte vågat mig på dem! =) Känner mig lite mer hågad nu iallafall!

KRUMELEJ sa...

Wow, vad fin han är lille Ture :D

Skicka en kommentar