tisdag 27 april 2010

trolltyg och motordriven ungdom...



En trolltröja till ett busigt troll vart det iallafall sytt i helgen. Tyg från mjukatyger och mg-tyger. Mönstret är raglan från Meedom i stl ca 104. Det enda jag är missnöjd med är halsmudden, jag prövade med tvillingnål men det ville sig inte alls som jag ville, hmm.








Och eftersom det inte vart så mycket annat sytt så var vi ute en hel del, bla så fick grabbarna åka elbilen. Lillebror skrattade så han tjöt när storebror sladdade runt på uppfarten. Han är riktigt duktig faktiskt på att köra, de kan mer än vad man tror ibland. Så nu låter det så här hemma "när jag blir stor, 16år, då ska jag köra folkracebilar och spela hockey". Vi får väl se :)

2 kommentarer:

od Andulky sa...

Så fina!
Det går helt klart snabbare att fodra byxorna än att kantbanda dem ;-). Jag klipper bara ut "yttertyget" och fodertyget, syr ihop dem var för sig. Sedan syr jag ihop den räta mot räta i överkant, vränger dem, syr ner kanten (det behöver man ju inte göra, men jag tycker det blir snyggt) och sätter på muddar. De blir dock inte helt vändbara då.
/Anna

Anonym sa...

Klart han ska köra racebil och spela hockey. Jag har ju blivit lovad att få åka med i racebilen.

Skicka en kommentar