torsdag 5 augusti 2010

Babyhjälm försök 2





Två stycken babyhjälmar har jag lyckats göra sen sist :) Den ena med jny´s djungeltyg och fodrad med en härlig gul velour från mjukatyger och den andra är sydd i randig interlock från mjukatyger.

Djungelhjälmen är tänkt att ha till vintern, och den andra innan den riktiga vintern slår till. Men det dröjer förhoppningsvis till dess. Eftersom jag inte har någon liten provdocka själv och ingen i min närhet så fick williams amerikanska fotboll stå till tjänst,ganska söt vart den :)

Dessa är gjorda efter ett Günther mönster men jag har fått ett av snälla Pumpalot som jag ska testa snart. Och jag har lite ideér på ändringar... Storlek ska vara ca 0-3 mån och dessa prototyper får nog bli en present till en ny släkting.

4 kommentarer:

Miiaoo sa...

Så fint det blev med den gula velouren i! Härliga färger och söta mössor!

Knuffodragen sa...

Jättesöta mössor verkligen : )

KRUMELEJ sa...

Åh, så söta!

od Andulky sa...

Supersöta!!!
Ang blöjorna, så går det väl rätt så många första tiden, sen lugnar det sig. Sen beror det förstås på hur ofta man kan tvätta hur många man behöver :-). Jag använde vikblöjor till sonen, så jag kommer komplettera med dem..

Skicka en kommentar