lördag 13 februari 2010

Heldress

 

En mjuk härlig lekdräkt blev det till lilleman i helgen. Perfekt då vi har riktigt kalla golv. Tyget är velour från sos med muddväv från mg tror jag. Mönstret är från ottbre 6/2009.

+++ Jag ändrade mönstret på så sätt att jag sydde ihop benmuddarna då jag tyckte det vart klumpigt med tryckknappar
hela vägen ned.
--- Det som jag inte är nöjd med är muddväven runt hals och ben. Det går inte särskilt bra att sy med tvillingnål på den
maskin jag har. Jag kan tydligen inte justera pressarfotstrycket så det blir nog en ny symaskin för moi :)
Posted by Picasa

2 kommentarer:

Jonglören sa...

Hejhej...Kikar in lite. Välkommen till bloggvärlden. Jag är ganska ny själv och det känns som att man upptäckt en helt ny värld här. Hoppas vi ses snart igen härinne :-).

od Andulky sa...

Välkommen till bloggvärlden :-)!!!
Fin och mysig dress!

Skicka en kommentar